FRI FRAKT fra kr 799,–

RASK LEVERING 1-3 HVERDAGER

AUTORISERT FORHANDLER

TRYGG E-HANDEL

Handelsvilkår

Disse salgs- og leveringsbetingelsene gjelder for kjøp av varer hos MTimes til levering i Norge, men ikke Svalbard.

Bestilling & Betaling

I forbindelse med bestillingen, godtar du av vi lagrer og bruker informasjonen din. Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post, for å kunne tilby tjenesten som du forventer av oss. Vi vil ikke dele dine personlige informasjon til tredjepart.

MTimes sine nettsider er åpne 24 timer i døgnet, og du kan derfor handle hos oss når det passer deg best.
Vi vil alltid prøve å behandle din bestilling så raskt som mulig. Utfører du en bestilling før 12.00 mandag - fredag så behandler vi bestillingen samme dag for lagerførte produkter, og du har normalt produktet innen 1-3 hverdager. Bestillingsvarer leveres ihht. det som er angitt på hver enkelt vare. I helger og offentlige helligdager så holder vi stengt, og da vil din bestilling behandles den første virkedagen etter. Vi benytter oss av frakt selskapet Bring ved våre leveranser innenfor Norge.

Ved forsendelser på verdi over 5.000,- så vil varene alltid sende med registrert servicepakke.

For å handle på Mtimes.no må du være fylt 18 år, og være i besittelse av et gyldig betalingskort som vi aksepterer.
Hvis du enda ikke er fylt 18 år, kan du allikevel kjøpe varer dersom du har fått aksept fra en verge og/eller har juridisk rett til å inngå kjøpet.

Du velger de varene du vil kjøpe og legger dem i ”handlekurven”. Du kan helt frem til selve bestillings tidspunktet endre innholdet i handlekurven, og du kan fortløpende sjekke innholdet (med bilder) samt prisen på varene.

Eventuelle ekstra betalinger for f.eks. frakt vil først bli regnet ut umiddelbart innen du er klar til betale. Det samme gjelder hvis det er spesielle rabatter på produktene.
Når du er klar til å bestille, klikker du på ”Til kassen”, hvor du legger inn ditt navn, adresse, e-post, telefonnummer, betalingsform og velger leveringsmåte.
Du har selvfølgelig muligheten til å velge annen mottaker og leveringsadresse enn deg selv, og dette velger du under «Annen leveringsadresse».
Dersom du ønsker å hente varen hos enn av våre partnere, så velger du «Hent i butikk» og velger den partneren du ønsker fra en liste inndelt på fylker.
Du kan endre innholdet i handlekurven helt frem til du bekrefter kjøpet ved å trykke på knappen ”Bestill”. Du kommer da til et eget OnPay-vindu hvor du velger betalingsmåte. Når betaling er godkjent så går din bestilling videre til MTimes AS og kan ikke lenger endres.
Du er forpliktet til å oppgi en korrekt adresse for levering av varene. Hvis adressen du har oppgitt ikke kan bekreftes, forbeholder MTimes AS seg retten til å tilbakeholde leveringen og annullere ordren.
MTimes AS selger ikke varer til leveringsadresser utenfor Norge.

Betalingsmåte

Alle priser er inkludert merverdiavgift og eventuelt miljøgebyr. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling er fullført og inkluderer alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m. Kjøpesummen kan etter ditt eget valg gjøres opp gjennom bank- eller kredittkort. Uavhentede og ikke-betalte pakker vil bli belastet et gebyr på kr 250,- for å dekke våre utlegg.
Ved manglende betaling vil kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso. Dette gjelder kunder over 18 år.

Kredittkort / Bankkort

Velg det kredittkortet/bankkortet du vil betale med i kassen og fyll inn den nødvendige informasjonen. Ingen ytterligere kostnader vil bli lagt til kjøpesummen.
Alle kortholderens krediteringer og debiteringer er omfattet av godkjennelse og fullmakt fra både kortutstederen og fra oss, av generelle sikkerhetshensyn og for å forhindre svindel. Vi tar sikkerhet meget alvorlig, slik at dine opplysninger er i trygge hender hos oss. Du kan kun betale med kredittkort som er utstedt i samme land som du har leveringsadresse.

Klarna

For å kunne tilby deg Klarnas betalingsløsninger, kan vi komme til å overføre dine personopplysninger i kassen i form av ordre & kontaktdetaljer til Klarna, for at Klarna skal kunne vurdere hvorvidt du kvalifiserer for deres betalingsløsninger og for å skreddersy disse betalingsløsningene til deg. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarnas egen personvernerklæring.

Når trekkes pengene?

Når du bestiller blir kortet ditt validert, og du vil deretter motta en e-post som bekrefter at din bestilling har blitt godkjent. Betalingen skjer først når vi sender bestillingen din fra lageret vårt. Hvis kortet ditt ikke aksepteres vil betalingen ikke finne sted, og du vil øyeblikkelig bli informert på skjermen om at betalingen mislykkes. Husk at selv om betalingen ikke godkjennes så reserverer enkelte kortutstedere pengene tilsvarende den kjøpesummen du ønsket å handle for, og det betyr at du ikke har adgang til disse pengene i en kort periode.
 

Er det trygt å handle online?

Vi bruker en av de sikreste online ordresystemer på markedet, og vi utvikler og forbedrer konstant vår programvare slik at vi kan tilby best mulig sikkerhet. Vi bruker industristandarden Secure Sockets Layer (SSL) teknologi, som gjør det mulig å kryptere potensielt følsom informasjon som f.eks. navn, adresse og kredittkortopplysninger. Informasjon som passerer mellom din dataenhet og vårt nettsted kan ikke leses, i tilfelle noen skulle stjele opplysningene.
Denne teknologien inkluderer følgende funksjoner:

  • Godkjennelse - den sikrer din nettleser slik at dine data blir sendt til rett server, og at denne serveren er sikker.
  • Kryptering - den koder dine data, slik at de ikke kan leses av andre enn den sikre serveren.
  • Dataintegritet - den sjekker data som blir overført for å sikre at de ikke har blitt endret underveis.
Kortbetaling

I samarbeid med Dibs (http://www.dibs.no), DNB, Visa, Mastercard og Mobilepay håndterer vi sikre betalinger med kort. 
All kortinformasjon håndteres med forsiktighet; vi lagrer ingen kortnummer i våre databaser etter gjennomført betaling, og all kommunikasjon krypteres. Vi gransker i tillegg alle kortkjøp manuelt.
 

Verified By Visa

Vår korttjeneste er tilknyttet 3DSecure. Dette skriver Dibs om 3dSecure: ";3D- Secure teknologien er utviklet av VISA og Mastercard og har til hensikt å identifisere kortinnehaver ved online- kjøp. Identifiseringsprosessen er tilsvarende den som benyttes ved uttak i minibank og bygger på at en personlig kode/ passord brukes i forbindelse med kjøpet. Med denne teknikken oppnår salgsforetaket betalingsgaranti, og kortinnehaveren kan føle seg trygg på at kortet ikke misbrukes"
 

Hva er SSL

SSL står for Secure Sockets Layer og er en teknikk som benyttes for å kryptere og beskytte den informasjonen som sendes via web'ens HTTP- protokoll. Når SSL er aktivt begynner alltid web- adressen med https://, og moderne nettleseres adressevinduer kan vises med grønn bakgrunn.
 

Benytter MTimes SSL?

Ja, hver gang du kommer til siste steget i ordreprosessen foretas en SSL- kontroll. Når du sender din kredittkort-/ordreinformasjon gjøres dette alltid via en sikker linje. Utstederen av vårt SSL-sertifikat er Comodo Secure.

ANNULLERING AV ORDRE

MTimes AS kan annullere en ordre hvis det ikke er mulig å levere den bestilte varen.
VI vil ta kontakt med deg dersom en slik situasjon skulle oppstå, slik at betaling eller reservasjon foretatt på et betalingsmiddel vil bli refundert/annullert.  

KVITTERING FOR MOTTAKELSE AV BESTILLING OG ORDREBEKREFTELSE

Når du har bestilt og betalt en vare hos oss, mottar du en kvittering pr. e-post som bekrefter at din ordre er plassert i vårt ordresystem. Det er imidlertid først inngått en bindende kjøpsavtale når du har mottatt en ordrebekreftelse/salgskvittering fra oss.  

14 DAGERS ANGRERETT

Når du handler hos MTimes har du 14 dages angrerett, hvor du kan meddele oss at du angrer kjøpet og deretter returnere varen til oss senest 14 dager etter at du har angret.
Angreretten gjelder fra den dagen du har mottatt varen. Hvis fristen utgår på en helligdag, lørdag, grunnlovsdag, jul- eller nyttårsaften, forlenges fristen til påfølgende hverdag.
Du må etter mottakelsen håndtere varene kun på en måte som lar deg fastslå varenes art, egenskaper og måten den fungerer på.  Varen skal ikke være brukt. Varen skal returneres med all original emballasje, beskyttelse, merkelapper og øvrige originale papirer knyttet til varen som fulgte leveransen.
På noen varer er det ikke angrerett, og det går også an å miste angreretten. Varer som er unntatt fra angreretten:
Følgende varer er unntatt fra angreretten: Forseglede varer
For å gjøre angreretten gjeldende må du ved en utvetydig erklæring varsle oss om dette senest 14 dager etter mottagelse av varen. Hvis du ønsker å angre kjøpet, kan du benytte vårt standard angreskjema som er bak på pakkseddelen som følger med leveransen. Hvis dette skjemaet benyttes behøver du ikke informere oss om angeren på andre måter.
VIKTIG: Vi forventer at du sender varene raskest mulig etter at du har gitt beskjed om anger, og du må sende dem i retur senest 14 dager etter at du har angret.
Har du spørsmål om angrerettloven, forbrukerkjøpsloven, eller andre regler som angår deg som forbruker, kan du kontakte Forbrukerrådet her.

For å kunne bruke angreretten må du underrette oss på en utvetydig måte om din beslutning om å gå fra avtalen (f.eks. i et brev sendt med post eller e-post). Bruk skjemaet vedlagt forsendelsen, eller last det ned her Angreskjema.
MTimes AS, Harpunveien 3, 3128 Nøtterøy
Epost: sales@mtimes.no
 
Virkningene av at angreretten brukes
Dersom du går fra denne avtalen, skal vi tilbakebetale alle betalinger vi har mottatt fra deg, herunder leveringskostnadene (med unntak av tilleggskostnader som følge  av at du har valgt en annen type levering enn den billigste typen standardlevering vi tilbyr), uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag vi mottar melding om din beslutning om å gå fra denne avtalen.
 
Vi foretar tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet med oss.

RETUR

• Varen du ønsker å returnere skal ikke være brukt.
 
• Varen skal returneres med all original emballasje, beskyttelse, merkelapper og øvrige originale papirer knyttet til varen som fulgte leveransen. Dersom ikke dette følges, vil ikke angreretten være gjeldende.
 
• Ved tilbakelevering må du sørge for at varene er forsvarlig innpakket. Du har selv ansvaret for pakken/varene inntil vi mottar dem. Spar derfor på kvitteringen fra speditør samt evt. track og trace-nummer.
 
• Du må selv betale utgiftene ved tilbakelevering av varen når du angrer kjøpet.
Merk! Vi mottar ikke pakker som er sendt med oppkrav eller lignende.
 
•Du må legge ved en kopi av ordrebekreftelsen eller annen dokumentasjon for kjøpet ditt, samt at angreskjemaet må være utfylt.

Pakken sendes til: MTimes AS, Harpunveien 3, 3128 Nøtterøy

TILBAKEBETALING

Når vi mottar varen vil vi først foreta en kontroll av den, før du får tilbakebetalt det beløpet du har innbetalt til oss ved kjøpet.
Beløpet blir alltid overført til samme betalingsmiddel som du betalte kjøpet med. Har du f.eks. betalt med kort, tilbakeføres kjøpsbeløpet til det betalingskortet du brukte ved kjøpet.
MERK:
Du kan miste kjøpsbeløpet ditt helt eller delvis. Det skjer dersom varens verdi er forringet fordi
• du reelt har tatt varen i bruk
• den har blitt skadet mens du hadde ansvaret for den
• du har håndtert varen på en annen måte enn det som var nødvendig for å kunne fastslå varenes art, egenskaper og måten de  fungerer på, ref. pkt om hva som skal følge med ved retur
• du har ikke fulgt begrensningene i angreretten som følger av plombering, varetype m.m.  

REKLAMASJON – Hvis det er noe galt med varen

Ditt kjøp er omfattet av den norske kjøpslov, deriblant reklamasjonsretten. Reklamasjonsretten gir deg muligheten til å kreve utbedring, omlevering, prisavslag eller heving på grunn av feil, eller mangler som eksisterte på kjøpstidspunktet avhengig av den konkrete situasjonen.
Det er selvfølgelig et krav at reklamasjon er berettiget, og at mangelen ikke er oppstått som følge av en feilaktig bruk av produktet eller annen skadegjørende atferd.
Du må reklamere innenfor ”rimelig tid” etter at du har oppdaget mangelen ved varen. Vi anbefaler at du reklamerer så raskt som mulig, og innen 2 måneder etter at feilen ble oppdaget.
Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at kjøperen overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år. Dersom varen er betalt med kredittkort, kan kjøperen også velge å reklamere og sende krav direkte til kredittyter (kredittkortselskapet). Meldingen til selgeren eller kredittyter bør være skriftlig

Du kan reklamere ved å kontakte oss via e-post til sales@mtimes.no.
For at vi skal kunne vurdere din reklamasjon, vil vi be deg om følgende:
1. Send oss en kort beskrivelse av hvordan skaden, eller defekten er oppstått. Vennligst merk at du bør kontakte vår kundeservice så snart du oppdager defekten.
2. For å dokumentere defekten må du sammen med beskrivelsen legge ved 4-5 bilder. Defekten må fremgå tydelig på minst ett av bildene. I tillegg må du sikre at fotoene viser hele produktet.
3. Send bildene pr. e-post til sales@mtimes.no
4. Vennligst opplys hvilket ordrenummer varen er kjøpt på – eller legg ved kopi av ordrebekreftelse/kvittering.
5. Etter at vi har mottatt bildene dine, behandler vi din reklamasjon så raskt som mulig.

I tilfeller der du returnerer vare(r) under en reklamasjonssak, sender MTimes en forhåndsbetalt returetikett som bør benyttes.
Hvis du ikke velger å benytte den forhåndsbetalte returetiketten (og dermed selv står for alle kostnader i forbindelse med forsendelsen), ber vi deg sende varene til:

MTimes AS
Harpunveien 3
3128 Tønsberg

Er reklamasjonen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fraktkostnader ved å sende varen i retur til oss. I motsatt tilfelle må du selv betale alle utgifter til transport, deriblant våre fraktkostnader til returnering av varen etter undersøkelse.
Husk at varen alltid må sendes i forsvarlig emballasje, og du få en sendingskvittering. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varene inntil vår mottakelse. Spar derfor postkvittering inkl. opplysning om fraktkostnader samt evt. sporingsnummer.
Merk! Vi mottar ikke pakker sendt med oppkrav eller lignende.

Konfliktløsning

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget. 13) Ett vedtak i Forbrukertvistutvalget vil bli fulgt av Mtimes AS.

RABATTKODER (Vouchers)

Vi tilbyr med jevne mellomrom rabattkoder som et ledd i vår markedsføring. Disse kodene er kun gyldige i begrensede perioder, og kan være underlagt bestemte betingelser. Kodene kan være begrenset til kun å kunne benyttes i forbindelse med bestemte produkter, kategorier eller merker.
Når du benytter en rabattkode må du handle for det angitte minimumsbeløpet. Hvis du kjøper for mindre enn det angitte minimumsbeløpet, vil differensen ikke bli refundert. Enhver rabattkode du ønsker å benytte, skal tastes inn i handelsforløpet innen du betaler ordren. Du kan ikke få godskrevet en glemt rabattkode etter at ordren er utført. Det kan kun benyttes 1 rabattkode pr. ordre.
Rabattkodene er ikke personlige, og kan brukes av ihendehaveren. Rabattkodene har ingen kontantverdi og kan ikke løses inn i kontanter, tilgodelapper eller lignende.
I tilfeller av bedrageri, forsøk på svindel eller i tilfeller av mistanke om andre ulovlige aktiviteter i forbindelse med innløsning av rabattkoder, er vi berettiget til å annullere rabattkoden, å annullere ordren hvorpå rabattkoden er benyttet samt blokkere din mulighet for å handle på MTimes.no for alltid.

PERSONDATA

Når du handler på MTimes trenger vi navn, adresse, telefonnr. og e-post. Dette er nødvendig for å kunne sende din bestilling til riktig leveringsadresse, og kontakte deg hvis det skulle være behov.
Vi er pålagt å oppbevare informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgifts håndtering og eventuell garanti-/returhåndtering. Denne historikken slettes ikke. Vi oppbevarer av sikkerhetshensyn også IP-adressen som er benyttet for å registrere bestillingen.  

COOKIES

Ved å benytte MTimes aksepterer du at vi bruker cookies. En cookie er en liten datafil som vi legger på din data for å kunne ha kontroll på hva som skjer under ditt besøk, og for å kunne gjenkjenne datamaskinen. En cookie er ikke et program og inneholder ikke virus.
Om du ønsker å unngå bruk av cookies kan du stille inn din nettleser til å ikke akseptere cookies automatisk. Se nettleserens hjelpesider for innstillinger. Vær oppmerksom på at om du velger å utelukke cookies, vil flere av funksjonene på MTimes.no ikke fungere. Utenforstående kan bare få innsyn i opplysningene dersom dette er nødvendig for å utføre bestemte tjenester for MTimes.  

LOVBRUDD

I tilfeller der kunden bryter forpliktelser i henhold til disse salgs- og leveringsbetingelsene, kan MTimes avbryte, eller begrense din bruk av MTimes sin nettside, i tillegg til at du ikke vil kunne gjøre bestillinger.
Følgende forhold anses blant annet for å være alvorlige lovbrudd:
• Kunden  gir uriktige opplysninger om navn, adresse, e-post adresse, telefonnummer
• Kunden utøver sjikane mot MTimes.no, våre medarbeidere eller våre kunder
MTimes.no forbeholder seg videre retten til å avbryte, eller begrense kundens fremtidige bruk av nettsiden MTimes.no, alternativt debitere kunden for eventuelle fremtidige returkostnader i saker der MTimes.no bedømmer at kunden har misbrukt sin konto, eller returnerte varer, alternativt viser et kjøpsmønster, eller en utnyttelse av kostnadsfri returrett som forårsaker, eller risikerer å forårsake MTimes.no kostnader, risiko eller ansvar som går utenfor normal bruk.
Når et spørsmål som gjelder eventuelt avbryting, begrensning eller debitering av returfraktkostnader forbeholder MTimes.no seg retten til å ta hensyn til tidligere hendelser, og særlige omstendigheter i det aktuelle tilfellet gjennom bestemmelsene nevnt ovenfor. MTimes.no kan velge å se over hendelser som har oppstått, og handle på en måte vi anser som best egnet.

KLAGESAKER

Hvis du vil klage over kjøpet ditt, kan du henvende deg til sales@mtimes.no (se også informasjon under «Kontakt oss»). Hvis det ikke lykkes oss å finne en tilfredsstillende løsning,  kan du såfremt betingelsene for dette er oppfylt, inngi en klage til Forbrukerådet.

PRISER

Alle priser er inkludert merverdiavgift og eventuelt miljøgebyr. Alle kostnader knyttet til kjøpet, varer og frakt, vil fremkomme tydelig i handlekurven før du utfører selve betalingen. Tilbudspriser gjelder så langt lageret rekker, eller frem til angitt frist vist i annonser, eller nyhetsbrev. Prisene vil bli endret dersom det er endringer i leverandørenes priser, endringer i valutakurser, tollsatser eller avgifter. Vi holder i hovedsak samme priser i våre butikker som på nettbutikken, men tilbud, kampanjer og variasjoner kan forekomme. Velger du å kjøpe produktet i vår butikk, forholder du deg til prisen som blir oppgitt der. Vi tar forbehold om evt. trykkfeil og prisendringer.  

OPPLYSNINGER GITT I NETTBUTIKKEN

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive- og trykkfeil kan forekomme, og at vi dermed ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.